۱۳ آبان ۱۳۸۷

نمونه سوءالات روش تحقیق








ادامه روش تحقيق
21. تحقيقاتي را كه حوضه جغرافيايي آن، بخش معيني از يك كشور باشد، چه مي گويند؟ الف. منطقه اي ب. ناحيه ايج. خرد د. ملي

22. اينكه اهداف تحقيق بايد به صورتي بيان شوند كه محقق بتواند در طول تحقيق به آنها دست يابد چه نام دارد؟
الف. تعدد بهينه ب.صراحت ج. امكان پذيريد.اختصار

23. اصلاح پرسشنامه پس از كدام مرحله صورت مي گيرد؟
الف. طراحي اوليه پرسشنامهب. آزمون پرسشنامهج.تكميل پرسشنامه د. عودت پرسشنامه

24. اينكه «جمعيت آماري متجانس باشد» از ويژگيهاي كدام روش نمونه گيري است ؟
الف. نمونه گيري چندگانه ب. نمونه گيري خوشه ايج. نمونه گيري طبقه بندي د. نمونه گيري تصادفي

25. بيان يك و يا چند واقعيت به هم مرتبط، توسط نمادهاي مختلف گفتاري، نوشتاري، ترسيمي يا فيزيكي چه نام دارد؟
الف. معادله ب. اتحاد ج. الگو د. فرض

26.تعريفي كه درصدد بيان اعمال و رفتار پديده ها و چگونگي اندازه گيري آنها باشد چه نام دارد؟
الف. تعريف وضعي ب. مفهوم وضعي ج. تعريف عملياتيد. مفهوم عملياتي

27. متغيرهايي مثل تحصيلات، جنسيت، شغل و مليت چه نوع متغيري هستند؟
الف. كيفي ب. كمي ج. شمارشي د. پيوسته

28. مقياس اندازه گيري اسمي و مقياس اندازه گيري كدام متغيرها هستند؟
الف . كيفي ، كيفيب. كمي، كميج . كيفي ، كمي د. كمي ، كيفي

29. اگر محقق موضوعف پديده ها و عملكرد آنها را تحت تأثير قرار دهد و نتايج مشاهده را ثبت كند كدام روش مشاهده را مورد استفاده قرار داده است؟
الف.ساده ب. فعالج.همراه با مشاركتد. بدون حضور مشخص

30. محقق براي برطرف كردن اثرات كنترل از كدام گزينه استفاده مي كنند؟
الف. آزمون كامل طبيعي ب. گروه يا گروهها كنترلج. آزمون داخل اجتماعد. آزمون طبيعي

31. كدام گزينه نشان دهنده اين است كه «يك كدگذاري صحيح درباره هر مجموعه اي از اطلاعات بايد به صورتي به طراحي و تدوين شود كه همه داده هاي موجود را در بر بگيرد».
الف. اصل صراحت ب. اصل مانع بودنج. اصل هماهنگي د. اصل جامع بودن

32. روشي كه به منظور دستيابي به ويژگيهاي مختلف پيام، ديدگاهها و انديشه هاي صادر كننده پيام، علل صدور پيام و آثار پيام، براي تجزيه و تحليل عيني و منتظم پيامهاي مختلفي كه از طرق گوناگون مبادله مي شود به كار مي رود، چه ناميده مي شود؟
الف. همبستگي ب. تحليل منطقيج. تحليل رياضي د. تحليل محتوا

33. كدام گزينه صحيح است؟
الف. در آمار استنباطي فقط فرضيه توصيفي بررسي مي شود.ب. در آمار استنباطي فقط فرضيه علي بررسي مي شودج. در آمار استنباطي فرضيه ها بررسي نمي شودد. در آمار استنباطي هم فرضيه توصيفي و هم فرضيه علي مي توانند بررسي شوند.

34. كدام گزينه به شرايطي مي پردازد كه هدف، تعيين مقادير متغير يا متغيرهاي معيني در طي دوره زماني مشخص ( از زمان شروع تا زمان پايان دوره) است؟
الف. روش اقتصاد سنجي ب. نظريه بازيهاج. بهينه سازي پويا د. بهينه سازي كلاسيك

35. در معاملات رگرسيون ساده و رگرسيون چند متغيره به ترتيب چند متغير وابسته وجود دارد؟
الف. يك ، يك ب. يك ، چندج. چند، يك د . چند، چند
36. نتايج جديدي كه از لحاظ نظري، روش شناختي و ساير جنبه هاي عملي حاصل مي شود، اما در اهداف، فرضيه ها و تعريف مسأله به طور مستقيم مورد توجه نبوده اند چه نام دارند؟الف. شناختهاي اصلي ب. شناختهاي فرعيج. نوآوري د. شناختهاي
37. گزارشي كه حاوي مباحث علمي، نحوه انجام تحقيق و نتايج تحقيق چه نام دارد؟الف. پژوهش نامه ب. طرح تحقيقج. گزارش پيشرفت كارد. آزمون فرضيه ها
38. كدام گزينه نشان دهنده قسمتي از مندرجات ابتداي پژوهش نامه به ويژه كتاب است كه مشخصات كتابخانه اي پژوهش نامه را بيان مي كند؟الف. داخل جلد ب. شناسنامه پژوهش نامه (كتاب).ج. فهرست برگهد. فهرست .
39 در تنظيم فهرست منابع و مأخذ پس از نام پديد آوردنده يا پديد آورندگان كدام گزينه مي آيد؟الف. ساير افراد دخيل در تنظيم اثر ب. عنوان مأخذ(سند).ج. مشخصات انتشاراتيد. سال انتشار
40. آخرين عبارتي كه در هنگام تنظيم فهرست منابع و مأخذ ذكر مي شود كدام است؟الف . تعداد جلدب. نوبت چاپج. نام انتشارات د. سال انتشار









هیچ نظری موجود نیست: